Profesjonalny system CRM dla twojej firmy

Istnieje wiele branż, dla których jeden stały klient jest cenniejszy od grupy przypadkowych kontrahentów. Odkąd komputery i przenośne urządzenia mobilne weszły do powszechnego zastosowania, stworzono nową metodę na skuteczniejszą obsługę klienta i utrzymanie jego uwagi.

Ta technika to informatyczny system CRM oraz jego dodatkowe moduły, które wspomagają pracę innych sektorów, tj.: marketingu, sprzedaży i zarządu. Zanim komputerowa baza danych i analityka usprawni łączność między konsumentem a przedsiębiorstwem, należy obrać strategię i dostosować system do wymogów danej firmy.

Poznaj klientów i ich potrzeby

Fundamentem systemu CRM jest budowanie relacji z klientami ze szczególnym uwzględnieniem tworzenia silnych więzi z wartościowymi kontrahentami. Dla każdego przedsiębiorstwa będą to klienci kupujący towary hurtowo i korzystający z usług na bieżąco.

Wygląd systemu CRM

Jeżeli klient detaliczny regularnie wraca do firmy, co obrazuje moduł statystyczny systemu CRM, może liczyć na sprawniejszą obsługę, wynikającą z działania oprogramowania. Ma ona związek z bazą danych, która powiększa się z każdą formą kontaktu i zmianą danych personalnych klienta uzyskaną przez firmę.

Początki CRM były nieefektywne z powodu braków technologicznych, które mogłyby wesprzeć dział obsługi klienta w szybszym rozwiązywaniu problemów petentów. Serwery internetowe i komputery osobiste usuwają ten problem na dobre.

W każdej firmie serwerem dla software CRM może być komputer z dyskiem twardym typu NAS oraz dowolna ilość pamięci przenośnych, jako kopie zapasowe. Dodatkowo współczesne smartfony z systemem Android umożliwiają pełną obsługę klienta z poziomu systemu CRM. Skrojona pod urządzenia mobilne wersja aplikacji zawiera, m.in.: moduł podstawowy z danymi kontrahentów, pocztę firmową, z której można wysyłać i odbierać wiadomości oraz podgląd wszystkich dokumentów i raportów.

Narzędzia dla twoich pracowników

Następstwem wdrożenia systemu zarządzania relacjami z klientem jest lepsza organizacja czasu pracy pracowników działu obsługi i sprzedaży. Importowane z programów do fakturowania dokumenty są dostępne dla wszystkich użytkowników i przypisane do każdego klienta. Historia dowolnego kontrahenta jest znacznie bardziej rozbudowana i co najważniejsze znajduje się w jednym programie.

crm

Uporządkowane w jednym miejscu informacje obniżają koszty działań IT, ponieważ nie ma potrzeby opłacania nowych programów i pośredników zajmujących się pojedynczymi segmentami informacji o kliencie. Dział sprzedaży zyskuje na wdrożeniu modułu zarządzania towarami i pracy projektowej.

W pierwszym przypadku mamy do czynienia z importowaną bazą towarów przypisaną do zapotrzebowania klientów lub bazą danych budowaną na potrzeby użytkownika systemu. Dbając o stałe dostawy najlepiej sprzedających się wyrobów, utrzymujemy klienta i wpływamy na jego pozytywne myślenie o zasobach i terminowości firmy.

Natomiast moduł projektowy umożliwia szerokie spektrum działań oraz zarządzania procesami związanymi z realizacją założonych zadań.
W systemie obsługiwane są zadania dla wielu ważnych działów, m.in.: działu marketingu i sprzedaży. Mogą to być, np. nowe projekty kampanii reklamowych bądź przyszłe kontrakty do zrealizowania.

Zacznij od wypróbowania CRM w wersji demo

Nowe technologie szybko przyzwyczajają do siebie, a gdy ich brakuje, odkrywamy że praca z dokumentami w segregatorach i dziesiątką aplikacji rozsianych na komputerze nie jest wydajna.

Firma KiM Group oferująca system GoNet CRM zapewnia darmowe demo podstawowej wersji oprogramowania CRM dla przedsiębiorców, którzy chcą przekonać się o sile IT dedykowanego firmom. Wystarczy kilka dni od wdrożenia systemu zarządzania relacji z klientem na komputerach firmowych by zaobserwować zwiększenie efektywności wykonywanych działań przez trzy główne działy.

Pracownicy obsługujący klienta telefoniczne, mailowo lub twarzą w twarz szybciej zdobędą historię współpracy, która ułatwia rozwiązywanie problemu, składanie zamówień i reklamacje. Zarząd przedsiębiorstwa otrzyma spójne narzędzie integrujące raporty ze wszystkich działów. W perspektywie dłuższego używania CRM zysk ujawni się w postaci większych oszczędności oraz zmniejszenia kosztów prowadzenia działalności.