Dlaczego minimalizm w domowym biurze to świetne rozwiązanie?

Coraz więcej osób pracuje zdalnie. Dla części z nich to była świadoma decyzja, podjęta samodzielnie, dla innych z oczywistych względów to był nakaz. Tak czy inaczej, aby wykonywać swoje obowiązki w domu, potrzebne jest do tego odpowiednie miejsce. Najlepszym rozwiązaniem jest wydzielenie jednego pokoju oraz aranżacja w nim biura. Dzięki temu stworzymy sobie odpowiednie warunki do pracy, nie będziemy również przeszkadzać innym domownikom. Do aranżacji home office warto dobrze się przyłożyć i postawić na minimalizm, który obecnie jest bardzo popularny.

Praca zdalna wymaga od nas przede wszystkim bardzo dobrej organizacji czasu, jak również dyscypliny. Bardzo często mamy duże problemy, aby się skupić, wykonać nasze obowiązki dokładnie tak samo, jak wykonywalibyśmy je w warunkach biurowych. Problemem może okazać się tu brak odpowiedniego miejsca do pracy. Siedzenie w salonie, korzystanie ze stołu w jadalni, wykonywanie obowiązków w kuchni czy pokojach dzieci może być dobrym rozwiązaniem, ale tylko i wyłącznie na krótką metę. Z czasem utrudnimy sobie pracę, a pozostałym domownikom normalne użytkowanie pomieszczeń.

Tylko najpotrzebniejsze meble

Wiele oczywiście zależy od tego, jaką przestrzeń mamy do dyspozycji i jaki rodzaj pracy wykonujemy. Jeżeli jest to szeroko rozumiana praca biurowa, warto kupić tylko takie meble, które realnie będą nam potrzebne do wykonywania obowiązków, a które nie będą przytłaczały pomieszczeń. Na pewno przyda się biurko, półki na ściany, szafa na dokumenty oraz kontener biurowy. Warto rozważyć również zakup małej kanapy albo sofy. Nie można zapomnieć o wygodnym fotelu lub krześle.

Jasna kolorystyka ścian, bez mocnych dekoracji

To kolejna kwestia, na którą trzeba zwrócić uwagę. Sufit oraz ściany warto pomalować np. na biało (w jasnej kolorystyce), aby nie męczyć oczu, nie przeciążać organizmu, nie stwarzać problemów z koncentracją. Brak dekoracji ściennych również zadziała na plus.

Żadnych zbędnych akcesoriów

Różnego rodzaju dodatki, jak na przykład plakaty reklamowe, radio, telewizor, piłkarzyki, zdecydowanie zabierają dużo miejsca, jak również mogą powodować rozkojarzenie. Są również pochłaniaczami czasu. Dlaczego? Zamiast szybkiego i sprawnego wykonania powierzonych zadań, możemy chcieć oglądać telewizję, film na VOD, spędzać czas na graniu. Tracąc czas, musimy potem nadrabiać z pracą, co przełoży się na brak możliwości np. zabawy z dziećmi.